Happy 10th Anniversary

Hidup dengan saya nih susah. Saya anak sulung. Ayah dah tiada. Adik-adik masih belajar. Saya pun bukan dari keluarga orang berada. Kalau boleh saya nak kita hidup bersama. Susah, kita sama-sama susah. Senang, kita sama-sama senang. Namun sedaya upaya, saya akan cuba untuk tidak menyusahkan diri awak.

Saya ingin kita hidup bersama. Mengimami solat awak.  Menjalani hidup bahagia bersama-sama dengan awak. Bukan sahaja di dunia, malah lebih-lebih lagi diakhirat sana. Awak fikirlah baik-baik. Saya tak mahu awak menyesal seumur hidup kalau hidup dengan saya. Namun, saya yang akan menyesal kalau tak mengatakan ini pada awak. SUDIKAH AWAK HIDUP DENGAN SAYA, MENJADI ISTERI SAYA?

Mak datuk, romantiknya mamat nih. Eh aku nih tengok cerita apa nih? Ops.. akulah watak utama dan mamat di depan ini sedang menanti jawapan dariku. Lalu apakah jawapan yang mampu ku beri?

Kira-kira sebulan lepas itu filem “Runaway Bride” di tayangkan di pawagam. Sebagai peminat setia Julia Roberts, aku merayu untuk melihat cerita ini. Kemuncak cerita itu adalah apabila Richard Gere melafaskan ayat yang sama, kepada Julia Roberts. Cuma aku mendengarnya dalam bahasa melayu dan Julia Roberts  mendengarnya dalam Bahasa Inggeris. Maksud dan ayatnya begitu sama sekali. Siapa yang ciplak siapa sebenarnya 🙂

Hari ini 3103 genap 10 tahun aku menjadi seorang isteri. Terima kasih, kerana memilih diri ini dari ribuan gadis di Malaysia ini. Terima kasih kerana memberikan gelaran dan darjat yang paling tinggi untuk seorang isteri. Bukankah sebaik-baik perhiasan di dunia ini adalah Isteri Solehah. Maka layakkah aku menerima gelaran itu.

Terima kasih kerana menjadi seorang suami yang terlalu baik dan memahami. Lebih-lebih lagi dengan derita sakit pinggang yang tak pernah reda ini membataskan pergerakan dalam melakukan kerja-kerja seharian dirumah. Terima kasih kerana mengizinkan sesetengah kerja mengemas dan memasak kadang-kala di “sub-cond” kepada yang pakar. Dan paling seronok, terima kasih kerana rajin menjenguk dapur. Bukan takat melawat, malah kadang-kala menjadi Chef  dengan masakan yang tidak kurang lazatnya. Kalah masakan ku sendiri.

Selamat Ulang Tahun ke 10 perkahwinan kita, dan semoga rumah tangga ini berkekalan buat selama-lamanya. Amin ya Rabbal Al-amin.

Sebagai jawapan kepada posting di serambi rindu

Eh apa kat bawah nih. Cuba klick tengok



Leave a Reply

Archives
Affiliates
Networkedblog