mesyuarat

Petang ini diadakan mesyuarat antara unit aku dgn unit pengisytiharan harta, sebagai lanjutan dari kursus pengisytiharan harta yang diadakan pada 5/2 nan lalu. Pengerusinya adalah Timbalan Pengarah yang bertanggungjawap tentang pengistiharan harta dan tatatertib.
Hasil perbincangan dipersetujui:

  1. By 15/3 – pekeliling tentang perlaksanaan telah dikeluarkan
  2. By 31/3 – kursus kepada jaguh telah dilaksanakan.
  3. Mulai 1/4 – perlasanaan di ibu pejabat dimulakan.
  4. Mulai 1/8 – perlaksanaan di negeri-negeri.

Perlaksanaan dinegeri bermakna akan ada orang (mungkin aku juga) yang perlu outstation.

Lastly Pengerusi round the table, kalau2 ada siapa yang nak komen. Aku diam jer, sampai diperli, kononnya aku hanya tahu bercakap dengan komputer sahaja. Siapa aku nak komen. Kalau dah level TP pun dah agree modus operandi inilah yang terbaik. Mula2 train jaguh dahulu, lepas tuh turun ke pusat2 untuk buat demo sambil menekankan tentang perlunya pengisytiharan harta ini. Mau tak mau aku terpaksa akur dengan apa yang dipesan oleh kawan2ku dahulu. Minda orang kerja sektor awam tidak sama dengan sektor swasta. Polisi dan procedurenya berbeza, dan inilah yang belum aku hayati lagi.

Ni baru satu modul. Modul LPP belum bermesyuarat lagi. Dan modul cuti pun banyak pusat pentadbiran yang belum pernah dengar lagi.

Aku senyum jer. Cuba dulu, lepas tuh barulah dengar keluhannya, sampai kemana mampu mencapai target yang diimpikan. Aim high to reach the sky.

One Response to “mesyuarat”

Leave a Reply

Archives
Affiliates
Networkedblog