Family day

Pada 18 -19 Dis 2010 yang lalu telah berlangsung Family Day di Marina Cove Resort Lumut Perak. Selama ini memang kami tidak pernah terkecuali dari menghadirinya dgn matlamat untuk berkenal-kenalan dengan ahli keluarga semua staf. Selama ini matlamat berkenaan cuma ‘teori‘ sahaja dalam fikiranku. Hinggalah bila 2 orang sahabatku dijemput menemui Ilahi tahun ini, suami masing-masing datang ke pejabat untuk pelbagai urusan, barulah aku sedar betapa perlunya suamiku mengenali kawan-kawan dipejabatku, just in case something happend to me.

Kami memilih untuk naik bas kerana :

  1. Memenuhi permintaan si kecil yang tidak pernah naik bas.
  2. Untuk menjimatkan kos minyak dan tol.
  3. Untuk menjimatkan tenaga, dimana tak perlu penat mémandu, sebaliknya boleh tidur sahaja.
  4. Yakin dengan keselamatanan kerana mengunakan bas syarikat dimana pemandunya dibayar gaji bulanan, tidak seperti bas express yang mana pemandunya mengejar trip untuk mendapatkan lebih pendapatan.

Pandangan peribadi saya, berdasarnya semua family day yang pernah dihadiri, inilah kali pertama penganjuran yang paling berjaya dengan sempurna. Dari segi pendaftaran, door gift,  sukaneka, agenda, makan malam dan juga hadiah cabutan bertuah. Memang pernah terdetik dihati alangkah seronoknya jika mendapat hadiah utama, pakej umrah 12 hari 10 malam, namun bila memikirkan tentang kesakitan pinggang ini, dan masalah yang bakal dihadapi jika pergi bersama suami dan anak, ataupun jika meninggalkan mereka, maka saya berdoa semua dikurniakan hadiah cabutan bertuah yang terbaik.  Akhirnya dapatlah saya 2 helai sejadah.  Untuk acara sukaneka ‘sambutlah sayang’ pula kami mendapat set pinggan mangkuk.  Manakala Adam pula mendapat hadiah buku model rumah sebagai hadiah saguhati untuk Pertandiangan Anakku Comel yang temakan Hawaii

Harini dipejabat masih ramai yang memuji kepetahan Adam.  Malah ada yang memberitahu semasa Adam menyanyikan lagu ‘Terima Kasih Wahai Tuhan’ ada dikalanan kawan-kawan yang terasa dengan lirik lagu berkenaan. Lagunya benar2 menginsafkan sebab orang dewasapun kadang terlupa untuk mengucap syukur kepada Allah.

Saya telah memberitahu kepada camaremen untuk mendapatkan copy slot masa Adam di atas stage utk diletakkan dalam blognya.

Gambar




Leave a Reply

Archives
Affiliates
Networkedblog